mandag 24. juni 2013

I Stavanger har de kastet skylappene

Mange ønsker mine åpenhjertige essay velkommen. Kommentarer bekrefter dette. Det er snart valg og når høsten kommer og valget er over vil det ikke være noen grunn til å gjenta hva jeg skrev i fjor i harnisk over denne røde regjeringens innfall og utfall. Hvis Siv eller Erna ikke fikser å få dette landet ut av kaoset; som denne regjeringen med Jens i spissen har påført oss, er vi toast alle som en. Og dette hovedsaklig på grunn av denne perverse innvandringens konsekvenser.

Registrerer med en form for entusiasme at mye av det jeg selv har utbrodert her på bloggen nå blir satt på agendaen rundt om i kommunene. I de mindre samfunnene som gradvis oppdager og føler de surrealistiske problemene på kroppen. Som Carl I Hagen spådde for 30 år siden om alle problemene denne perverse innvadnringspolitikken ville medføre for samfunnet. Som den britiske ministeren Powell uttrykte sin bekymring om negre på 60-tallet, som i fremtiden vil «holde pisken over den hvite mann og kvinne».

At vi importerer en folkegruppe som det ble sagt i VG sist lørdag er voldelige fordi det ligger i genene. Med ref til en reportasje fra et hvitt samfunn i syd-afrika; som vi vet etter at de svarte fikk skiftet den hvite regjeringen med en svart en, har måttet forskanse seg bak gjerder for å holde negrene ut. Resultat: det har aldri vært så mye uroligheter i form av drap og kriminalitet etter det der nede.

Vi nordmenn glemmer fort. Og i disse dager tror jeg det er mange nordmenn som ikke holder ut sannheten om stoda i dette landet. Om at alt faktisk fremdeles er som før den 22/7 og at sikkerheten for oss er like elendig som den var i tiden før. Polititanalysen har fått satt ord på noe og vi venter i spenning på å se resultater. De vil ikke komme før etter at Siv eller Erna har satt seg i sjef-stolen. Og bare så det er sagt, jeg lar meg ikke vippe av pinnen når mediene hever Erna opp i skyene. Det er ikke avgjort ennå og i siste «gallup» viser det seg at Frp er det eneste partiet som har fremgang. Det er derfor ikke selvsagt at Erna er vår nye statsminister fra høsten av. Jeg lar meg ikke provosere av medienes manipuleringer.

Her har jeg tatt for meg forskjellige emner. Som at lista for å sette karakterer i videregående er svært lav. Hvilket betyr at innvandrere som faktisk ikke har så mye å fare med, de gis høyere karakterer enn de fortjener. De føres bak lyset fordi de da tror at de vil komme seg gjennom nåløyet når de søker høyere studier. Det beste de kan oppnå er å få Lån og Stipend fra Lånekassen ett semester, men som en konsekvens opparbeider de seg gjeld til staten.

Et resultat av denne tenkningen viser seg i dagens nyhet om at kommunale arbeidsgivere i Stavanger (denne gangen) må kaste 95% av søknadene til stillinger i helsesektoren, fordi søkerne ikke er kvalifiserte.

Arbeidsgiverne opplever at de kan få 70 søkere til en stilling, men at kun 2-3 er reelle.

Mange av søkerne har enten ikke godkjent arbeidstillatelse.
Mangler utdanning.
Kan ikke norsk.

At mange til tross for manglende arbeidstillatelse tillater seg å søke jobb er realert uten tvil til det faktum at vi har venstre-radikale poltikere som går ut og mener at tiltross for manglende oppholdstillatelse og at asylanter mangler dette men allikevel får vandre rundt i samfunnet, så er det allikevel helt greit.

Høyre ved Erna satte foten ned da Frp gikk ut for et par uker siden og mente at alle skulle låses inne frem til uttransportering. Erna mente at dette var for galt. Kun «kriminelle» var det greit for. Så langt aner vi hvordan Siv skal få litt av en jobb i et samarbeide med Erna.

Hva gjelder manglende utdanning har jeg nettopp vært inne på emnet. Men igjen ser vi at de poltisk korrekte venstre-radikale later som at alle er like gode og at utdanning ikke er så viktig. En hel generasjon er som en konsekvens av sosialisten Kristin Halvorsens innblanding i skolevesenet, snytt for utdanning og en fremtid i arbeidslivet. De er simpelthen ikke kompetente.

Så har vi de som ikke snakker norsk. Nei, surprise surprise, her snakkes det varmt om arbeidsinnvandring også fra en profilert person i Høyre, Kristin Clemet som ønsker alt rusk og rask velkommen. Det blir ikke engang sjekket om arbeidsinnvandreren har den nødvendige bakgrunnen for jobben. Og vi har jo hørt om at «varme hender» skal redde helsesektoren. Varme hender my ass! En skokk med analfabeter fra Afrika og kanskje en muslimsk hjemmeværende eller to som snakker sitt eget morsmål sammen med ungene og aldri kommer seg ut av hjemmet. Joda, mye å satse på det, tenker jeg!

I Stavanger har de altså satt foten ned og bestemt at et minstekrav må være norskferdigheter.
Positivt og oppmuntrende. Så har kanskje mine raljeringer med døgenikter ikke vært forgjeves. Og – jeg har bestemt meg for at mitt prosjekt skal være – at du ikke glemmer så fort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar