fredag 31. mai 2013

Om å tilhøre dem på høyre-siden

Begreps-oppklaringer: «høyre» heter på engelsk «right». Right betyr ikke bare siden høyre men også at noe er «riktig». Et annet ord som utkommer fra ordet «right» er «rightous» som betyr rettferdig. Ordet right betyr også «en rett». Eks vis en «arve-rett». Ordene forekommer ofte i den engelske Bibel.

Jesus snakker til folket og sier at de som tror på Ham vil bli invitert til å stå på den «høyre» siden. Disse kaller han sauer. De på den venstre siden derimot ønsker han ikke ha noe med å gjøre. De kalles forøvrig geiter.

I Matteus kap 25: vers 31-46. «Men når Menneskesønnen kommer i sin herlighet (...) og alle folkeslag skal samles foran ham. Han skal skille dem fra hverandre, som en gjeter skiller sauene fra geitene; og stille sauene til høyre for seg, og geitene til venstre. Så skal kongen si til dem på sin høyre side: «Kom hit dere som er velsignet av min Far, og ta det rike i eie som er gjort i stand til dere (...)».

Vers 41: «Deretter skal han si til dem på venstre side: «Gå fra meg, dere som er forbannet, bort til den evige ild, som er gjort i stand for djevelen og hans engler (...).»

Ja, altså ikke for å belære noen her, men det kan altså se ut som om det aller aller beste er å tilhøre «høyre-siden». For den siden relateres dessuten til rettferdighet. Og har det egentlig kommet noe godt fra «venstre-siden»?

********

Det finnes en uhorvelig mengde bøker skrevet om høyre-«ekstremisme». Og om at de som visstnok står bak denne tankegangen er høyre - «ekstrem». Ja, det virker som om det går sport i det. Hver gang det tas opp til debatt eller diskusjon om hvorvidt muslimer vil komme i flertall i de vestlige land om få år, så viser disse forfatterne eller meningsberettigerene; og de begynner det å bli uhorvelige mange av, at «vi» de ekstreme drives av en tro på spøkelser; og det gjerne på høy-lys dag. For da blir det liksom litt mer dramatikk rundt historiene. Ikke bare mener «vi» dette men vi mener det også før sola har gått ned. Det blir for mye av det gode når de «menings-berretigede» får taletid. Og det får de ofte i de mediene som er ja, hva skal man si «ekstreme» - på venstresiden. Ja for her må man vel skille på høyre eller venstre har jeg forstått.

Ja du verden så mye det snakkes om de ekstreme på høyresiden. Men altså ikke noe om de ekstreme på venstre-siden. Men det forklarer jo selvsagt, at historiene om de høyre-ekstreme at de alltid uten unntak blir fortalt av de venstre-ekstreme. Såpass må man vel kunne si.

Som oftest når jeg leser sakprosa så kjenner jeg meg igjen. Men når jeg tror at jeg skal opplyses blir jeg alltid nå om dagen ganske fort konfrontert med at - siden jeg mener at islam er en hatideologi ja, så er jeg ekstrem. For når jeg ønsker meg tilbake til den tiden da vi kunne sende døtrene ut i helgen og be dem ikke være sene. Men da mest av alt fordi det «er en dag i morgen», da var det gyldne tider for mange foreldre. Men i disse dager da jeg selv er gammel og har opplevd å leve svært godt beskyttet i en stor-by som London, da jeg selv var ung, ville jeg bli vett-skremt ved tanken på at mitt barnebarn fortalte meg at nå skulle hun oppholde seg i England for å lære språket ett år. Eller flytte til Oslo for den saken skyld.

I London 20 år etter krigen og deromkring vandret vi ofte gatelangs i Londons gater, eller tok undergrunnen i nattens mulm og mørke uten skrupler. Vi følte oss trygge. For det var jo ingen muslimer der å være redd for. Riktig nok var det en politiker som lik Carl I Hagen, ved navn Powell som hadde notert seg allerede på midten av 60-tallet, at negrene begynte å bli skremmende mange. Men de vanket kanskje ikke der jeg vanket? Eller kanskje var det ingen grunn til å frykte dem? Men idag mange år senere, men ikke for så lenge siden egentlig (er ikke så gammel) som nå da vi ikke bare frykter negre men - de er attpå til muslimer! Og ettersom jeg ikke konspirerer på noen måte så blir jeg nødt til å vise til en oppriktig kvinne på Grønland Oslo Politi som for noen år siden sa på norsk tv - og det midt på lyse dagen at: av de 45 overfallsvoldtektene som var blitt anmeldt forrige år, så var alle begått av negre. Ja har du hørt på maken, da gitt?

Jeg regner med at mange vil synes at dette er ekstremt. Men jeg regner med at ingen vil anklage fru Rohde som hun heter å være «høyre-ekstrem» av den grunn. Men hvis jeg omtaler denslags historier på min blogg, så antar jeg at noen vil nikke gjenkjennende å si at hun er høyre-ekstrem. For siden mine essay er basert på historier som de venstre-ekstreme kaller høyre-ekstrem så ja, da blir jeg nok karakterisert som høyre-ekstrem.

I tillegg ville jeg stemme Frp, hvis ryggrad er velgere som ønsker fokus på muslimsk innvandring mer enn noe annet. Så jeg antar at anti-rassene f eks de har meg kanskje under oppsikt. Gudene vet.

Men når jeg leser bøker forfattet av venstre-ekstreme som skriver om høyre-ekstreme, da sitter jeg som i limbo og tar meg i å tenke: er det meg han skriver om? Jeg ekstrem? Jeg som elsker landet mitt, jeg som elsker dyr og barn og mennesker også (inntil de selv har bevist at de er noen avskyelige psykopater), jeg som elsker naturen og Gud og Kristus. Jeg er altså ekstrem fordi jeg vil ha fred og ro i landet mitt. Jeg som kunnskapsrik og opplyst som aldri ville finne på å fare med løgn; er det meg det siktes til?

Beklager men jeg forstår ikke denne hetsen. Men så tenker jeg at et sted startet det og det i private sammenhenger. F eks der to eller flere snakker sammen. En ytrer noe som tidligere ikke har vært ytret mellom disse. Det blir stille noen få sekunder. Noen føler seg ubekvem over min ytring. Og må si noe for ikke å fremstå som en idiot. Kommentaren faller ikke i god jord og hvis det er bare disse to personene tilstede så kan det, om de har to totalt divergerende meninger om temaet, etterhvert bli hissig.

Ja, hvis jeg hevder om et tema at dette har jeg satt meg godt inn i, så vil motparten som har en avslappet holdning til temaet bli satt ut. Men han ønsker ikke fremstå som kunnskapsløs så han ytrer noe som ikke henger på greip. Jeg svarer at dette henger ikke på greip, kan du vennligst utdype det. Motparten kan hvis han er klok si at nei, beklager men dette har jeg ikke peiling på. Eller dette har jeg aldri satt meg ordentlig inn i, så «du har sikkert rett». Eller hvis han gjerne vil «vise seg» like kunnskapsrik som meg, så vil han fastholde sine meninger helt til samtalen tar helt av.

Siden du forstår at det er du som sitter inne med svaret og at du er møkk lei av å vike unna, så blir du fristet til å strekke strikken. Helt til motparten som ikke er av det kloke slaget, han vil nå siden han blir svar skyldig bruke ufine metoder. Kanskje han sier: «ok, jeg gir meg, du er «full of shit». Da har han lagt saken død engang for alle.

Hvis vi overfører dette på han som skriver om oss, som mener at muslimer er hatefulle og aggressive og at vi av den grunn ønsker dem dit det visstnok skal være veldig varmt, ja da kan du regne med at da er jeg «ekstrem». Ikke venstre-ekstrem, nei da, men – høyre-ekstrem.

Ergo når de venstre-ekstreme går tom for argumentasjon eller fremstår som kunnskapsløse da drar de – fremdeles - «høyre-ekstrem-kortet» - for alt det er verdt. Det tankevekkende ved denne form for «kommunikasjon» er at den når ikke frem til de «høyre-ekstreme». Den går i oppløsning underveis til mottageren. Den blir som det kortet som har ligget litt for lenge i vann, det oppløses og innholdet mister gradvis sin mening. Skriften er blitt utydelig. For ikke skjønner jeg hva de mener, de som sier at jeg er høyre-ekstrem. Men å be dem forklare seg det kan du glemme. For de har ikke ord. De mangler det intellektet som kreves for å argumentere på et litt «høyere» nivå. De er så oppslukt av sin egen-verdi at de er som narsissistene. De evner ikke å se lenger enn sin egen navle.

Hvis våre politikere som jeg kaller kommunister, og anti-rassene, ville forsvare seg så har de allverdens anledning til det. Men de tør ikke, de vet at de vil bli overkjørt. La oss si at den debatten som denne tannløse programlederen fører på Litteraturhuset hver torsdag hadde turt og invitere til debatt om de emnene som de legger lokk på hver dag, inviterte de «høyre-ekstreme». Med invitten til å snakke fra levra uten å måtte vise hensyn eller være politisk korrekt, uten trusler om anmeldelse i ettertid (for gudene vet i disse tider kan man vel bli anmeldt for hva som helst). Ja som den debatten herr Stenstrøm tok i sin tid med publikum, da skal du regne med at keiserne ville bli kledd naken. Og plaggene ville falle før den venstre-ekstreme hadde fått sukk for seg.

Et eksempel: Jens skal ha kommentert Sivs mantra på Landsmøtet, om den norske modellen, at hun ikke har forstått noe som helst. Nei vel? At hun og deres velgermasse hypotetisk og virkelige har forstått vil aldri gå hjem i hodet på Jens og hans venstre-ekstreme kumpaner. Det er derfor Norge går på ræva. Men ta debatten hos «Stenstrøm» med etterfølgende spørsmål til seerne: «har dere forstått det»? Og responsen vil utvilsomt være nær opp til 100%. Det var jo forøvrig på det nivået det lå stort sett når Stenstrøm spurte seerne dengang. Dette programmet gikk på TV2. Det kunne aldri ha blitt sendt på Nrk. Med tannløse debatter om alt og ingenting i Nrk's regi? Det er en grunn til det. For Nrk er styrt av de venstre-ekstreme.

Et eksempel på lavpannet (lav iq) demonstrasjon fra venstre-siden. Plukket opp på Nrk når jeg skriver dette. Hun: «Dyrevernere gjør en bra jobb når de slipper minken fri fra sitt fangenskap». Med ref til hva s k dyrevernere kan få seg til å gjøre. - At minken når de blir satt fri ganske fort dør pga sult, det evner ikke de lavpannede å forstå. Mink i bur har aldri lært å ta til seg føde. De er blitt matet fra fødselen av, og vil dø utenfor buret. Snakk om intelligens!

Og når biler i nabolaget brennes som en protest og heves i skyene av venstre-ekstreme, da tyder det på lav iq. For hvem er det som straffes? Naboene - som ikke har bedt om denne demonstrasjonen. Venstre-ekstreme er kjent for sin voldsromantikk. Du trenger ikke reise lenger enn inn til Oslo når høyre-ekstreme vil demonstrere på en sivilisert måte. Da har de venstre-ekstreme i hundrevis tatt oppstilling. Det ender med at politiet tar med seg de «høyre-ekstrme» - for å beskytte dem mot de voldelige venstre-ekstreme.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar