fredag 19. april 2013

AP's Landsmøte: Hvorfor dette landet går på ræva?

Nå må vi kreve at Jens Stoltenberg blir mentalundersøkt. Som hvem som helst som oppfører seg mistenkelig. En mann som er blitt karakterisert som «konfliktsky» av to av sine tidligere medarbeidere. En person som lider av «fortrengningssymptomer» er en syk person.

Hvis vi forutsetter at det er statsministeren som i Norge har et ansvar for folket, så må vi velge en statsminister som ved sin retorikk får oss folket til å tro på ham/henne.

Norges statsminister heter Jens Stoltenberg og har gjort det i 8 år. Jeg synes personlig at Jens står frem som ett null, som jeg ikke ville anbefale noen. Ikke engang et bilverksted. Jens mangler gode kognitive evner. Jeg skal herved forsøke å sette ord på hvorfor jeg mener dette.

På AP's landsmøte idag, 18.4.2013, fikk vi høre ham si flg:

«Jeg reiser mye rundt i landet og møter mange fornøyde velgere». Hvem disse velgerne er nevner han ikke noe om umiddelbart; det er heller ikke meningen. Det sies derimot i neste setning: «Jeg har møtt lærere som gjør en god jobb. Vi har grunn til å være stolte av våre lærere».

Kommentar:

At elever (ergo: folket) går ut av grunnskolen og ikke kan lese, sier han ingenting om. Han sier heller ikke ett ord om at skolemassen forfaller. At elevene lider av hodepine etter seks timer på skolen daglig, nevner han selvsagt heller ikke. Dette er jo ment å være en skrytetale.

Innen han sier dette og det som sies rett etterpå, er en annonsering for Høyre og Frp; og det skal vi takke ham for. For han sier han er så lei av disse partiene at han spyr; (hvor syk han blir er noe jeg selv konkluderer med etter utspillet om disse to partiene). Men reklamen tåler vi.

Så sier Jens: «Jeg reiser mye rundt i landet og møter sykehuspersonell, leger og sykepleiere; de gjør en god jobb. Jeg er så stolt av å kunne vise til disse menneskene som gjør en så fantastisk jobb».

Kommentar:

At syke og eldre (ergo: folket) ikke får den forpleiningen de har krav på. At gamle og syke blir plassert på badet eller fremdeles i korridorer; at leger har gått ut offentlig og sagt at Jens og hans kumpaner raserer helse-Norge, hopper han bukk over.

Så sier han noe oppsiktsvekkende; og dette finner jeg hysterisk morsomt - for dette blir liksom toppen av kaka. Han sier: «Folk (ergo: ikke det norske folk) flytter til Norge. Og hvorfor skulle de det hvis det sto så dårlig stelt i dette landet»?

Kan vi snart få en personlighetsanalyse av Jens Stoltenberg? Er det for mye forlangt? På engelsk har de et uttrykk: in denial. Og er du «in denial» da har du et stort problem med virkelighetsforståelsen. Jeg er god på psykopati; det vet jeg alt om. Men dette skulle jeg gjerne vite mer om. Det jeg forstår imidlertid det er at det er hara kiri for et land med en leder som lider av denne personlighetsforstyrrelsen. Uansett hva han/hun heter.

Nå hevder jeg ikke at denne min harselering av Jens blir forstått av majoriteten av det norske folk. Klappsalvene etter dette utspillet varte lenge nok til at Landsmøtet fremsto fornøyd.

Vi lo godt av «komiske Ali»; men ser du virkelig ikke likheten? I England hadde de en lignende personlighets type; han het Chamberlain, Neville. Han var sogar statsminister han også; han fikk stor betydning for hvordan England ble involvert i WW2.

Må vi vente på Stoltenberg's ettermæle innen folket forstår sitt beste og får avsatt mannen?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar