mandag 25. mars 2013

En taxi-tur med en muslim?

No way!

Han trodde meg ikke sjåføren som svarte på sentralen for Vestfold taxi. Men når jeg sa at han burde sjekke ut min påstand, svarte han som naive nordmenn ville svare; nei, det kommer jeg ikke til å gjøre.

Min henvendelse gjaldt taxi-tur fra Torp til mitt bosted som ligger flere mil fra flyplassen. Jeg har vurdert å bruke penger på en taxi-tur hjem hvis jeg ankommer sent. Det er ikke billig, men bor du på landet så bor du på landet. Jeg merker konsekvensen av å ha flyttet fra Oslo på flere måter, mest sjarmerende. Men altså, da jeg forela mitt spørsmål mente sjåføren at det ville være rasistisk. Jeg vil heller hevde at han er plagsomt politisk korrekt.

Etter å ha bodd i Oslo i nærmere 40 år har jeg lært. Det er ingenting som er oss nærmere enn det faktum at muslimske sjåfører kan være særs usympatiske. De sitter foran rattet når du åpner døra og gidder ikke gå ut å åpne for en gammel person. Har man hund med seg nekter de å ta oss med. Det er også begått overgrep mot passasjerer av muslimske menn. Overgrepene blir nevnt i avisen nå og da, men det skal du vite at journalister er oppdradd til ikke å marginalisere dette problemet når denne gruppen er representert. (de har en lang liste de må lære seg) Det er derfor ikke uten grunn at man har kommet på ideen om å opprette «jente-taxi». Slik at vi kommer trygt hjem.

Alt dette vet vi som bor og har bodd i Oslo. Det mange ikke vet er at du trenger ikke gå inn i en taxi med en sjåfør du ser ikke er etnisk norsk. I en taxi-kø kan du med retten på din side gå forbi mange biler med en skjeggete og mørkhudet sjåfør. Du har nemlig rettigheter. Det sies at du må ta den første bilen i køen. Nei, hevder jeg det trenger du ikke hvis du ikke liker utseendet på sjåføren. Dette handler om frihet. Og i Norge har vi fremdeles friheter. Så lenge du er villig til å kreve dette, har du friheter. Muslimske kvinner derimot er det verre med. De herses med av sine egne trosfeller.

Så tenker du kanskje at dette er enkelt-tilfeller? Nei, dessverre.

Islamsk Net, en muslimsk organisasjon har søkt om å få opprette en studentforening på Universitetet i Oslo. Svaret ble nei. Hvorfor?

Når de holder sine foredrag oppretter de 1- en inngang for kvinner og 1- en inngang for menn. Inne i lokalet blir kvinnene selvsagt sittende separert fra menn. Sånn er det i arabiske land. Og sånn krever de at det skal være i Norge, landet som forsørger dem uansett trusler de måtte finne på å fremsette mot den norske befolkning. Sånn er det, og du bør bare innse dette først som sist. For det er fremdeles mulig å ta sine forholdsregler.

Så Universitetet sa nei til deres søknad. Men vi skal ikke regne med at dette blir den siste søknaden de sender. Og neste gang vil de antagelig få ja. Det er noe med at stadig flere muslimer blir innvalgt i styre og stell. Ta bare eksemplet med «hijab i politi og domstol»? Tiltross for at det er blir sagt nei til dette gjentatte ganger så står igjen dette spørsmålet på agendaen til SV. Og der har de også muslimske medlemmer. Tror du forstår at det nok bare er et tidsspørsmål. For husk selv Erna Solberg synes det kan være greit med sharia-lover i Norge.

Vel, så var det min henvendelse, da. For det gikk altså ut på om jeg kunne bestille en taxi med en etnisk norsk sjåfør. For bestille det kunne jeg; og siden dette handler om ankomst en sen kveld og en tur på mange mil, ville jeg være usedvanlig dum hvis jeg satte meg inn i en bil med en araber. NO WAY.

Svaret var som du forstår et nei. Det kunne jeg ikke; for som argumentet hans var: det ville virke rasistisk hvis det på bestillingen skulle stå: ikke arabisk sjåfør. Men som ordtaket sier: Som man reder ligger man. Eller et bibelsk: man høster som man sår. Jeg skjærer alle over en kam!

Har vi færre friheter idag; etter den muslimske innvandringen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar