onsdag 13. februar 2013

Hunder blir torturert i hjel. I Spania

Dette essayet skal bli et objektivt innlegg for hunder. Så får enhver bedømme. Men legg merke til linken: http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=1509.

Med andre ord en kampanje som nordmenn står bak. Jeg ber deg innstendig: støtt den!

Flg vil gjøre deg syk, men du kan ikke lukke øynene for denne ondskapen. Som foregår i Spania. I det landet der det bor mennesker jeg alltid har respektert. Nå begynner det imidlertid å røyne på. Vi vet at hunder i Spania først nå de siste årene har blitt et populært kjæledyr for spanjoler også. Men ærlig talt er de det, eller er de blitt en «ting» som de som ønsker «være noe» drar med seg. Ja, som de som får seg en av de små hunderasene man kan putte i en veske. Jeg undres og det er det grunn til.

«Organisasjonen WSPA anslår at tusenvis av spanske greyhounds (galgos) blir hengt hvert år». Slik starter artikkelen som jeg kom over i en spansk/norsk lokalavis.

Disse hundene blir brukt til jakt og da hovedsaklig hare-jakt. De fores opp på sukker, vann og brød. Når de er 12 måneder gamle tas de ut for bruk som veddeløps-hund. Og som sagt harejakt. Hvis og når disse hundene ikke lenger er innbringende som hund, sånn omtrent når den er to år gammel tar spanjolene livet av den.

Enten henger de hunden i et lavt tre; med labbene slik at den knapt kan røre bakken. Der blir den hengende til den langsomt møter døden.

Eller hva med denne metoden? Den bindes til en busk og blir forlatt uten mat (vann, sukker og brød) til den sulter ihjel.

Eller hva med denne metoden? Den steines. Denne metoden er jo kjent blant muslimer, dette er jo en metode de gjerne også bruker på sine medmennesker.

Eller hva med denne metoden? Hunden kastes ned i en brønn, hvor den også blir påtent.

Ikke nok med det men innen hunden skal benytte som veddeløps-hund blir den lukket inne i et trangt og lite bur. Dette for visstnok å vekke jakt-instinktet.

Harejakt er populært i Spania og da spesielt i Castilla y Leon, i det nordlige Spania. Og i Andalucia.
Og hvem er det som bodde i Andalucia for x- antall år siden? Hvem er ansvarlig for de omtalte bygningene i Granada, dit mange turister valfarter hvert år. Jo, muslimer!

Jeg velger derfor å trekke den konklusjon at det er ondsinnede muslimer som har bragt denne mildt sagt brutale tradisjonen til Spania. Men nå er det på tide at spanjoler ser seg selv i speilet og får en slutt på denne torturen, som vi normalt ikke relaterer til spanjoler. Men til muslimer som kaller kristne for «vantro hunder». Hunder er ett skjellsord, og lufter du hunden din på gaten i Norge, vil en muslim løpe over gaten for ikke å komme i kontakt med hunden din. Snakk om Guds-forakt!

Jeg velger å avslutte; for denne artikkelen jeg leste på morgenkvisten satte meg helt ut. Så jeg ber deg gå inn på ovennevnte link - og gjør det du blir bedt om der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar