fredag 26. juli 2013

Time-share og annet muffens

En ny korrupsjons-runde. Med de samme metodene. Skrapelodd, invitasjon til en drink. Riktig så hyggelig. Og vi er jo på ferie og da er vi på et generelt godt humør. Nordmenn er utrolig naive. At eldre mennesker som fremsto på TV i kveld går på den samme limpinnen, bekrefter det. Det er tross alt ikke så mange år siden vi fokuserte på den samme businessen. Det finnes ingen unskyldning når de går i baret på nytt. Men det gjaldt Time-share.

For min egen del mener jeg at vi nå skal rette fokus på noe som ligner på det som forøvrig er blitt business via finn.no, der kjeltringer har forsøkt å selge dyre biler. Nordmenn blir bedt om å betale inn en større sum til en konto. For hva kan man jo spørre? Betale for en vare man ikke har hatt tilgang til? Nordmenn er ekstremt naive.

I det siste har jeg blitt overøst med mailer til en av mine kontoer. At de fremstår ekstremt dumme disse som prøver å fortelle meg at jeg har vunnet i lotto eller lignende, det stopper ikke nordmenn fra å gå rett i fella. Gang på gang. Jeg får endog gjentatte mailer der jeg blir bedt om å oppdatere visa-kontoen min, og andre kontoer som noen har fått kjennskap til at jeg har brukt. Gudene vet hvordan? Du bør vite at banken din ville aldri sendt deg en mail på den måten. Men vi lar oss lure.

I sommer har jeg fortalt om utleiere som har forsøkt å lure meg til å betale depositum på utleie-leiligheter i utlandet som ikke finnes. Jeg har vært skeptisk og brukt en del tid på å kommunisere. Det for å dra ut tiden som jo unektelig kan «arbeide» for deg. En person som jeg mente meg å være ferdig med da jeg ante ugler i mosen, sendte meg endog en mail igår og spurte hvor det ble av depositumet. Det er flere uker siden jeg ga ham «fingern». Jeg sluttet rett og slett å kommunisere med fyr'n. En annen fyr skrev de mest sympatiske mailer til meg og jeg kunne i realiteten be ham dra til helvete og han ville ikke gi slipp. Jeg vendte ryggen til den mannen også. Gudene vet hvem de er! Du skal nok være en god menneskekjenner, det er nå så. Og mye har jeg lært av livet, så jeg antar jeg greier meg bedre enn de fleste.

Så har du businessen til fru Lockert fra Bergen. Norsk Bo- og Reiseservice i Albir. Hun er frekkere enn toget. Les om henne her. Jeg bestemte meg for etter å ha kommunisert med dette forferdelig kvinnemennesket, at jeg heller går på en smell med et tap i størrelsesorden mellom 5-6000 kroner, heller enn å ha mer med spetaklet å gjøre.

Depositumet som jeg i følge kontrakt skulle ha fått utbetalt umiddelbart etter leieforholdets slutt, er aldri blitt utløst. Husk at avtalen er alltid avgjørende for dine rettigheter. Forhold deg kun til den. La deg ikke true med inkasso og denslags. Les kontrakten, det er den som gjelder.

Ta deg dette ad notam. Involver deg ikke med denne kvinnen!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar