fredag 1. mars 2013

Satans prester!

Her jeg bor kan jeg lese Vårt Land gratis. Men hver gang jeg åpner avisa blir jeg bare enda mer frustrert. Nei, forresten frustrert er ikke ordet; forbanna er det rette ordet. De siste ukene har jeg fulgt med i ikke-dagsferske aviser, men hva gjør nå det. Fra Stålsett-prestens utvalg til Bispemøtets utvalg som lyver om Guds inspirerte ord; Bibelen.

En teologi-student begir seg sogar ut i en håpløs analyse av sin egen fremtid som forkynner; prest i den norske kirke. Han fatter og begriper visst ikke hvordan han skal forholde seg den dagen han blir uteksaminert. For den norske kirke idag står for noe helt annet enn hva de eks vis gjorde for ti år siden. Da noen bisper hevdet at det var uetisk å la de homofile få den samme velsignelsen i kirken som normale mennesker. Så han spør seg: hva har skjedd med deres egen overbevisning? Vender de kappen etter vinden? Tenke seg til, Jesus som satte de skriftlærde på plass. Han kalte dem ormeyngel så vidt jeg husker.

Jeg kan fortelle studenten hva som har skjedd. Vi er for tiden underlagt den diktatoriske ideologien «politisk korrekthet». En ond ideologi; like ond på linje med nazismen, fascismen, kommunismen og islamismen. Som handler om et ønske om at alle er like gode og like syndfrie – kan man vel tilføye. Ergo gudløse. Ja, for hvordan skal presten kunne velsigne et par som lever i grov synd og ber om å bli velsignet allikevel? Det er god grunn til å stille dette spørsmålet. Men sannheten er jo den da at vi ikke lenger har en kristen kirke. Vi har en Satans røver-hule. Det startet vel engang mener jeg å huske med at presten mente at for å få folk til guds hus så måtte man «modernisere seg». Friste oss. Med brød og sirkus. Man slapp musikken inn. Jazz, rock hva som helst. De mente det var det folket ba om. Folket hadde imidlertid ikke bedt om dette. Det var bare det at forkynnelsen var det blitt en slutt på. De gudløse venstre-ekstremistene tok over makten i samfunnet. Søndagsskolene var stengt for lengst, og undervisningen i skolen var blitt en saga blott. Det var saken! Som presten her sa for et par uker siden; han var en «klar» prest: «Barna våre hører ikke lenger om Jesus»!

En annen prest jeg har snakket med har et behov for å fokusere på Jesus Kristus. Men hans kolleger sier at det blir pinlig. Jesus er liksom ikke populær nok, iflg presten. Og ikke skal man snakke om Gud's ord heller. Det er jo ikke sikkert at publikum, relatert til dem som besøker sjømannskirken eller rettere sagt dem som besøkte denne kirken, ønsker å høre Gud's ord. Der de kommer rett fra horehuset. Nå er jo ikke disse lenger norske etter at norske rederier flagget ut for mange herrens år siden. Men hva innebærer så dette å ha en sjømanns-KIRKE, da? Idag betyr det ingenting. For de norske sjømenn har som sagt gått på land. Idag er det oldingene som har flyttet sørover det handler om. Det er disse som søker sosial omgang. Og faktum er etter hva jeg har kunnet registrere. De har behov for å høre Gud's ord. Ikke kun møtes for å spise grøt hver lørdag, men for at presten når han allikevel står der skal nevne Jesus. Noe han ikke gjør. Han snakker om vær og vind; han forteller oss om kjendiser som tror på Gud; veldig Se&Hør-aktig. - For tilslutt å føye til: velsigne dere!

Jeg ser for meg Jesus da han gikk på jorden. Da han gikk inn i templet og ryddet det i harnisk over hva som ble begått av synd på dette hellige stedet. Jeg ser Jesus for meg; Han som er «gitt all makt i himmel og på jord». Han som konfronterte de skinnhellige fariseerne og de skriftlærde. Han som kalte en spade for en spade. Han gikk ikke rundt den varme grøten. Han var kommet med «sverd»; og var innstilt på å kløyve hvert ord som kom ut av deres munn.

Jeg ser for meg Jesus Kristus gå inn i den norske kirke. Jeg ser ham så opprørt over det han er vitne til. Jeg hører ham kalle prester og biskoper og gudene vet hva de kaller seg: sjarlataner, ormeyngel, løgnere, Satans budbringere! Idet han snur opp ned på dette huset som skal holdes i rett stand. Guds-huset. Der vi skulle få «føde». Men der vi nå velter oss i synd som i Sodoma og Gomorra. - Med prestens velsignelse!

Hele verden er i Satan, den ondes vold!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar