mandag 29. april 2013

Krf: Kaprer velgere i homseleiren

Dagrunn og Hareide (kommer ikke på fornavnet hans) lo godt da de ble intervjuet idag på Nrk om valg av underholdning på Krf' landsmøte. Noen liker mora og andre liker dattera. Som det jo som kjent heter.

Landsmøtet til Krf hadde gått til det skrittet å velge lesba Koht som også gjerne gikk til...eh...viste skrittet til forsamlingen. Ja, det er godt at de har humor i den leiren. For nå burde de vel også ellers overgi velgerne sine til Høyre, som antagelig tilfredsstiller dagens Krf-ere. For som Høyre så er det ikke så nøye lenger om en bekjenner seg til Jesus Kristus.

Det er en ærlig sak, mener jeg og nok mange med meg. Krf har ikke fått gjort noe som helst fornuftig de siste 20 årene. Og i alle fall ikke noe som forbinder dem med Kristus. Bortsett fra gjengen som står opp for Isareal da. Men heller ikke der kan jeg se at de har forstått noe verdt å snakke om. Det er jo et spørsmål om tolking, sånn jeg ser det.

Og når de hevder at Koht som harselerte på sedvanligvis, og agerte som en apekatt beviselig etter hva Tv2 kunne fremstille for oss, så burde forsamlingen være forberedt. Hvis de ikke lever i sin egen skjøre boble da. I iallefall dem som i sin nød roper på Gud, sogar Herre Gud.

Men når to av partiets representanter står snusfornuftig frem og akker seg over at Koht «misbrukte Guds navn», da er det jeg stusser, mildt sagt.

For Herregud eller Herre Gud er ikke, jeg gjentar IKKE et navn - men en tittel.

Herre Gud's navn det er Jahve eller Jehova. At de religiøse herrer på det religiøse sørland fremdeles ikke har forstått såpass forklarer at de nå velger å stryke paragrafen som krever at man skal være kristen. Like greit å fjerne dette kravet først som sist, vil jeg mene.

Og kanskje siden de var så politisk korrekte denne gangen med valg av en homse; that is, vil de nok kunne kapre noen homser; sånn rett før valget. Det gjelder å legge seg flat, vettu! Ingenting skal være uprøvd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar