torsdag 22. november 2012

«Grandiåååsa»: Frysediskens største makkverk

Grandiosa er det ultimate eksemplet på harry nordmenn. Å tilby familien dette til middag er for meg ensbetydende med manglende omsorg. Rett ut sagt et overgrep. Om denne pappsaken hadde smakt pizza som vi kjenner den fra italienske restauranter og da fortrinnsvis i Italia så skulle jeg holdt kjeft.

Men for det første nekter jeg å tro at det finnes noen form for næring i denne papp-plata. Det som tilsynelatende ser ut som kjøtt er et produkt som nok ikke inneholder mange promille kjøtt. Og tomatsausen er vel som om du kjøper den på plastflaske. Med andre ord full av e-stoffer. Hva gjelder resten av tilbehøret; ja, gudene vet! Og osten den er visst også kunstig.

Og når da Stabburet går ut og spiller fornærmet over harselasen til Bye og Rønning blir det vanskelig å fatte. Med den reklamen for Grandiosa som de selv har sørget for i årevis, kan jeg forstå at de ser at produktet nå kanskje kan komme til å henge i tynn en tråd. Og det er på høy tid!Men sketsjen som ble vist på tv var midt i blinken. Der lå det tydeligvis mye research bak. For påstandene var så vidt jeg kunne bedømme mye sannhet.

Neste gang Mattilsynet går høyt på banen burde de forby dette meningsløse produktet. Det kan neppe være noe mennesker, oppegående og med alle sanser i behold - som gladelig setter til livs dette makkverket av et produkt. Og skam deg; om du serverer ungene dine dette sølet!

Jeg kvier meg ikke for å gå høyt på banen; for er det noe mine barn kan bekrefte så er det mammas hjemmelagede pizza; der til og med tomatsausen ble laget fra bunnen av.

Og Hellstrøm - hos meg hadde du ikke hatt noe å bemerke negativt til mine kokkekunnskaper. Og er det noe jeg er stolt av - er det at jeg la grunnlaget for et sunt kosthold for barna mine. Hva de gjør som voksne er deres sak.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar