onsdag 19. september 2012

Til alle trofaste lesere

Etter å ha bidratt til mer enn 700 essay på denne bloggen i løpet av 3 år, vurderer jeg å legge den ned. Den har nok kanskje hjulpet meg selv mest; gjennom den mulighet den har gitt meg til å få ut det jeg velger å kalle æder og galde; innen den forårsaker indre skader på systemet. Les: masse frustrasjon; relatert til dagens venstre-vridde regjering og deres spyttslikkere; mediene.

Ingen bør være i tvil om hvor jeg står i det politiske landskapet. Og så lenge vi har ytringsfrihet i dette landet; og så lenge vi har en statsadvokat som i disse dager har uttalt seg om dette fenomenet, jfr Nygaardsaken; forlagssjef Nygaard som nesten ble drept av det man antar er islamister; hvis sak aldri ble oppklart, har jeg tro på at denne regjeringen vil møte sitt endelikt neste år; og at vi igjen kan begynne å tro på en bedre fremtid for alle nordmenn. Der det kan debatteres saker som ikke er politisk korrekt. Stikke hull på byllen så og si. For et demokrati er dette selvsagt alfa/omega.

Men frem til den dagen har jeg liten tro på en fremtid og en endring som vi alle kan omfavne. Av den grunn er jeg mildt sagt oppgitt og litt sliten i topplokket. Og altså i ferd med å avslutte bloggen; som jeg håper noen har hatt glede av. Mange vil hevde at jeg ikke eier anstendighet. Jeg som tillater meg å kalle en spade for en spade. Med mine bevisste spissformuleringer. Som har hatt som mål å provosere folk til å tenke over sin egen fremtid i dette samfunnet - vi alle er blitt en del av. Mange har nok tatt på seg de rosa skylappene. Og for mange har nok sannheten blitt altfor påtrengende; vil jeg tro. Jeg har i alle fall forsøkt å være edruelig i mine påstander; der jeg alltid har brukt nyhetsbildet som bakteppe.

Ettersom jeg ikke har lagt opp til en spalte for kommentarer; vet jeg dog ikke mye om folks tanker om mine innspill. Det er kun statistikken som har «talt». Og igjen noe som ble avgjørende for hvor mye tid jeg ønsket bruke på «miaculpa2009». Jeg tillater meg derfor å stille dere trofaste lesere ett enkelt spørsmål: bør bloggen avsluttes her og nå?

Jeg håper på troverdige tilbakemeldinger; uansett innhold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar