onsdag 5. september 2012

Obama: Hvite amerikanere orker ikke mer av denne mannen

His four years have left America poorer, less happy and less free. As Clint Eastwood told Republican delegates: “Politicians are employees of ours – and if somebody does not do the job, we gotta let ’em go.”

Ja, så er det på'n igjen; Obama-lovers over hele Europa. Forren eder! For dette kan bli stygt. Og dere vil stå frem som de verste og de simpleste. Republikanere er i siget. Og frem på podiet står de frem de gutta vi lenge har mistenkt tilhører høyresiden i USA. Jon Voigt, Clint Eastwood, Alec Baldwin? Ja, jeg tipper det bare er ett spørsmål innen den mannen også markerer sitt revir.

For hva sa kona til Mitt Romney i sin tale? «Vi har mistet frihetene våre», sa hun. Ja, friheter vi mister gradvis i det marxistiske Europa også. Først forsvinner ytringsfriheten. Dernest blir vi bedt om å sørge for at ungene våre blir født på en bestemt tid på året. Kristendomsundervisningen er for lengst et tema for anti-rasistene, som ikke går av veien for å innføre umoralske ekteskapslover. Til helvete med hvite, kristne og rike. Frem med islam, muslimer og negre!

Hva var det den kontroversielle britiske politikeren Powell sa allerede på 1960-tallet? «The blacks will hold the whip over the white!» Fikk han rett? Ingen med normalt gangsyn kan benekte det. Vi leser om norske familier som ser seg nødt til å flytte fra Grorud og nærliggende omegn fordi de blir trakassert av «blacks». Det innføres regler for når vi skal holde kjeft. I debatter og på nett, siles vi ut vi som tør kalle en spade for en spade.

Jeg satt forleden utenfor en av Turistforeningens hytte i solskinnet en søndag og betraktet de mange unge familiene med sine barn, som lekte seg i vannet; et større vann der de badet og padlet kano. Jeg koste meg med tanken på hvilken kultur vi kan være stolt av. Her inne i skogen var det ingen med meterlange tøystykker; med tildekkende hodeplagg og lignende skamløse plagg. Her inne var det det norske og det nasjonale som var på agendaen denne søndagen. Å hvor jeg koste meg!

Ved bordet bortenfor satt et par; en mor og datter? Jeg gjettet at de tilhørte den undertrykkte politiske korrekte delen av befolkningen. At de nok tenkte som meg; og at de hygget seg over det samme synet som møtte dem. Bildet på norskhet og på noe som er typisk for oss nordmenn. Kledd i anorakk og turstøvler med sekk på ryggen. Barn som boltret seg uten å skrike opp om hvor kaldt vannet var. Barn av foreldre som selv var barn av foreldre som så verdien av det norske; og vår kultur som aldri aldri skal skuslet bort!

Jeg kjente dem ikke, men jeg kunne ikke dy meg og sa til mor og datter: at dette synet vi alle kunne beskue var noe av det flotteste ved vår norske kultur. Et nølende svar: nja. Hva mente jeg egentlig? Nja, men det må da være lov å ha andre holdninger også. Ja, hva siktet hun til? Hun var rask med replikken. Det kunne ikke være noen tvil og jeg visste at jeg traff rett. Vår kultur må dyrkes og aldri skusles bort pga holdninger og verdier som er på vei for å utrydde oss! Sa jeg.

Nja, men det må være lov for andre å dyrke sin kultur også, mente datter; hvis mor en grånende kvinne av før-krigs-generasjonen, var taus. Ikke langt unna ligger plassen der «gutta på skauen» gjemte seg for tyskerne under våpen-slipp fra fly som drev over under utrygge forhold i Vestfold. Kanskje var hun selv en ung kvinne som fikk kjenne på utryggheten den gang; overfor den tidens okkupasjon? Hun forble taus. Selv følte jeg meg uglesett for å ha tatt opp denne tråden vi aldri må gå på akkord med. Jeg ble plassert; det var like før hun, datteren født etter krigen og manipulert som hun var og er, trakk opp rasisme-kortet. Hadde det vært mulig hadde hun «gjort min dag».

Obama og hans administrasjon har forlengst bevist sin udugelighet. Hans «change»-mantra førte til worst-case-scenario. De svarte vil være desperate nok til å tviholde på ham. Men kun fordi han er en av dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar