onsdag 23. november 2011

Legg lokket på! For all del!

«Det kan sies mye pent om den moderne journalistikk. Ved å fortelle oss hva uopplyste mennesker mener, holder den oss orientert om uvitenheten i samfunnet». Oscar Wilde.

- Ja ja ja; jeg vet jeg vet. Men hvorfor må du pese så mye om det?

Eskil Pedersen, han som fremdeles styrer over potensielle Arbeiderparti-politikere og han som rømte med halen mellom beina når det gikk varmt for seg ute på Utøya, har igjen gått på talerstolen.

Og Raymon Johansen er gått lei av å være offer. Og da tyr de til skitne metoder. For angrep er som det blir sagt: «det beste forsvar». Det kalles også å gå i skyttergraven.

Jeg sier som Oscar Wilde har sagt det:
«Sier man sannheten, blir man før eller siden avslørt».

Vi er avslørt; som høyre og ekstreme rabulister som skal knuses for enhver pris. Også når sannheten er kommet for en dag. Vi er rett og slett avslørt. Tatt med buksene nede så å si.

Så jo; jeg vet - dere har rett både Eskil og Raymon. Vi er avslørt. Og det som slår meg er som Oscar Wilde også har sagt det:

«Argumenter bør unngåes, de er alltid simple og ofte overbevisende».

Men:

«Sannheten vil gjøre deg fri»; står det i den boka som er mest lest her i verden; Bibelen. Men alas; sannheten er visst problematisk å forholde seg til i Arbeiderpartiet. De har, som Per Sandberg i dag har uttalt; oppnådd å få offer-status. De er desperate offere for sannhetens fakta.

Rull dem ....og dypp dem i fjær!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar