torsdag 24. november 2011

Eskil Pedersen og hans hersketeknikker

Denne mannen som ikke frivillig går i seg selv - han rakker ned på andre som ikke er villige til å gå gåsegang. Han sier dette og da synes jeg du kan lese det to ganger:

«Siv Jensen (Frp) har rett til å si at Norge snikislamiseres. Men norske medier har ansvar for å gjennomgå den uttalelsen like kritisk som et skoleutspill fra Kristin Halvorsen (SV).

Og jeg er i min fulle rett til å si at Siv Jensen aldri burde ha sagt det fordi det er en virkelighet som etter min mening ikke eksisterer i Norge, og fordi det tar fokuset bort fra de viktige utfordringene med et flerkulturelt samfunn vi heller burde løse. Noen vil da kalle meg en knebler av ytringsfriheten. Jeg ser på det som min rett til å ytre meg».

Han rakker ned på Siv Jensen om hennes uttalelse om snik-islamisering. Det var en gang det vi trygt kunne kalle en "snik"-islamisering. Nå burde Siv endre dette til å hevde at islamiseringen for lengst er et faktum.

Eskil Pedersen sier at hun lyver. Vi andre vet hvem som lyver av de to. Legg merke til at han innrømmer at både han og Siv har rett til å si dette. Men det han krever av Siv det krever han ikke av seg selv.

Han argumenterer med at Siv ikke burde si dette med islamisering, fordi:
det tar fokuset bort fra de viktige utfordringene med et flerkulturelt samfunn vi heller burde løse.

Med andre ord har han en større rett enn Siv Jensen til å sette agenda. Han feier fakta under teppet. Han bruker helt riktig som Siv sa igår: HERSKETEKNIKKER

Selv vil jeg hevde at Eskil's påstander strander på et mangelfullt intellekt.

http://www.aftenposten.no/meninger/Ingen-frihet-uten-ansvar-6705552.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar