mandag 2. september 2013

Friheten ble tatt fra oss

Politikerne har drap på samvittigheten.

Igjen sitter man tafatt tilbake og vet at i Norge har vi ikke lenger frihet til å ferdes i skog og mark uten frykt. Etter mange år på vandring vinter som sommer i fjellet eller i marka rundt Oslo har jeg nå angst for å ferdes alene på tur. Selv gjennom et lite skogholt går jeg med nervene på utsiden. Jeg går aldri langt inn i skogen; jeg foretrekker åpne plasser.

Å gå alene har aldri skremt meg. Jeg har vandret på trange stier som fører til Turistforeningens hytter. Jeg har vandret i tung skog og i tett kratt og småskog i Rondane. Med frykt for ikke å komme frem fordi de blåmalte strekene ikke lenger kunne ses. Jeg har gått meg vill i Jotunheimen en iskald vinter men med min mann. Jeg har gått meg vill i Rondane alene. Jeg har gått turer i marka med og uten hund. Jeg har aldri vært redd for mitt eget liv. Tiltross for galskapen av å gå uten kart og kompass. Jeg har brukt intuisjon og kunnskap når det viste seg at jeg har gått meg bort. Spenningen har alltid ligget der i disse situasjonene der det kunne ha gått galt. Men aldri fordi jeg var redd for å møte en vandrer på min vei.

Nå er det slutt og jeg har bare en kommentar som dekker mitt sinne: det er helt for jæææævelig!

Idag vandrer folk rundt - hva enten det er i dårlig belyste gater på natten, eller i skogen ikke langt fra Norges hovedstad - som jeg har flyttet fra; av de samme grunnene jeg ikke lenger finner glede og ro av å vandre på stier; der de befinner seg de med onde hensikter.

Rundt oss befinner folk seg ulovlig. De er kommet til Norge; verdens beste honning-krukke for å utnytte våre velferdsgoder. Når de får avslag på sin søknad om opphold slippes de løs i samfunnet. Hva enten de kommer med sine krigserfaringer på nakken. Eller har en ideologi som er hatefull overfor kvinner, kristne og jøder. Eller har et menneskesyn som er dyrisk. Som gjerne slakter sine egne på bestialsk vis.

Vi har nordmenn som burde oppbevares på galehus. Som ble låst og stengt for flere ti-år siden fordi det skulle spares. De vandrer rundt og tar seg til rette. De voldelige psykopatene blir flere og flere. Mange havner i fengsler. Mange havner ikke i fengsler fordi det ikke finnes fengselsplasser. Mange går fri etter et år eller to fordi de iflg moderne psykologi anses for å ha drept i psykose. De fikk aldri fengselsstraffer. De ble fritatt for sine bestialske ugjerninger. Straffenivået er lavt. Og mange utlendinger begår de samme forbrytelsene i Norge fordi det er bedre å bo i et norsk fengel enn å vokse opp i øst-europa eller midt-østen.

Det er for jæææævelig å bo i dette landet som fostrer politikere med andre leveregler enn de mange av oss er vokst opp med. Ikke engang ordensmakten, les: politiet, kan vi regne med. For når politiet streiker på sitt finurlige vis fordi de ikke gidder jobbe hardt for knapper og glansbilder, så sier vår døgenikt av en eks-justisminister Storberget at da får vi åpne for mange flere plasser på politiskolen. Ja, nå skulle alle med, sa han, før han med halen mellom bena selv gikk av etter 22/7. Inn skulle de få komme uansett personlighet eller manglende kunnskaper. Om de kunne skrive det norske språk var heller ikke så viktig, sa han. Og om de ikke snakker feilfritt norsk, er heller ikke så viktig.

Det står i Biblen om «lovløse tilstander». I Norge har vi idag lovløse tilstander. Og det er det våre politikere og deres statssekretærer og rådgivere som har sørget for. Politikerne har vi selv valgt på finurlig vis. Statssekretærene vet vi knapt hvem er.

Den kjente dr. Phil har skrevet en bok og hevder at alle regler om menneskelig samkvem må skrives på nytt. Gamle kristne lover og regler gjelder ikke lenger. Han mener at det må være slutt på tiden da folk ble gitt muligheten til å bli trodd i en straffesak. Det såkalte «benefit of the doubt»-prinsippet. Ingen skal lenger bli trodd på sitt ord, mener dr. Phil. Heretter kan du nemlig ikke stole på noen.

Atter en gang er vi blitt konfrontert med den bestialske verden der ute vi ikke lenger kjenner igjen. Denne gangen er det en intetanende ung kvinne på joggetur i Ålesund som er blitt et offer. Vi kjenner ikke våre nærområder. Der rumenske tiggere blir velsignet av noen døgenikter som ikke er istand til å tenke lenger enn nesa rekker. Av mennesker som heller tror på det gode i mennesket enn å tro på Jesus. På kristne verdier. For da kan de argumentere rundt menneskerettigheter og denslags som er utvannet forlengst. Der våre døtre blir gjengvoldtatt av muslimske menn i all sin gru. Av negre med hevntanker overfor hvite. Der det igjen er våre døtre som får ungjelde. Av mennesker med instinkter verre enn dyrenes. Fordi våre politikere liker å slikke hverandre oppetter ryggen.

Og husk at om du ennå ikke har bestemt deg: Erna og Høyre mener det er helt på sin plass å la mennesker uten lovlig opphold få vandre rundt i samfunnet.

Frp ønsker sperre dem inne til de skal sendes ut. Var det kanskje en eller to av ovennevnte kategori som tok livet av den unge kvinnen i Ålesund? Stem FREMSKRITTSPARTIET om du virkelig ønsker endring. Gi Siv posten som statsminister. Erna er en dust!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar