onsdag 5. juni 2013

Høyre-medlemmer ønsker ikke Erna

Ha ha he he hi hi! Min intuisjon er god.

Hva sa jeg for et par dager siden her? Jo, jeg sa at i en blå regjering bør Høyre og Erna være glad om hun får sitte i samme regjering med Frp.

Idag på P4 nyhetene kommer det frem at i en undersøkelse gjort nylig; sier 9 av 10 Høyre-medlemmer at Frp's plan om å stramme inn asyl- og innvandringspolitikken er den beste. Hele 90% av Høyre-medlemmene sier dette.

Altså ikke som Erna kraftig tok til motmæle mot nylig. Hun ønsker ikke marginalisere noen. Hun er som «Lillemor» i bakgården som gjerne er venner med alle. Også sosialistene. Erna sier at det får holde med å «låse» de asylantene inne som er kriminelle. Men asylanter med avslag på søknader er per definisjon kriminell straks de ikke forsvinner ut av landet. Erna husker hvordan det var og ikke være en av venninne-gjengen. Hun er traumatisert og er glad over alle vennenne hun har fått i partiet.

At Høyre-folket også støtter en avskaffelse av bompenger, tyder på folk med sunn folkelig fornuft. Det får da være en grense hvor mye bilister skal loppes for penger bare fordi vi kjører bil. Bompenger er et ran på toppen av den avgiften vi betaler hver vår som nå ligger tett under 3000 kroner i året. Og hva får vi får dette? Nada. Vi kjører på hullete veier og på en asfalt som går i oppløsning. Det kan se ut som om kommunistene selv var på veiene da asfalten ble lagt. Selv kjører jeg i sikk-sakk her jeg bor ute på bygda, med fhv lite trafikk. Ellers kjører jeg som om jeg skal over humper i veibanen. Hva får jeg som en ekstrautgift hvis jeg ikke gjør det? Det er dyrt å bytte deler på en BMW. Selvsagt dyrt for alle biler!

Erna Solberg har ikke baller. Hun vil være venner med alle; også Krf og Venstre som ikke har noen velgere lenger. For hvis 3% av Norges befolkning fortsatt stemmer på disse partiene så kan man spørre seg hvor lojale de er til 90% av befolkningen som vil det Frp vil.

Dette ser bra ut. Frp's Landsmøte lovet mye og radikale endringer hvis de får makta. Denne muligheten må vi gripe begjærlig. Erna er ingen god statsminister-kandidat heller. Det mener selv Høyre-velgere kan jeg huske fra 2009; dengang jeg debatterte på en seriøs Høyre-blogg.

Siv er en het kandidat så lenge hun ikke vakler mellom sine to personligheter. Hun må glemme at hun har en familie der søsteren er leder for en klima-organisasjon. Med andre ord på sosialistenes parti. Antagelig stemmer hun altså ikke Frp. Siv må glemme sine private forpliktelser. Mamma står ikke på valg.

- Dette skylder hun Carl; og det skylder hun oss som vil noe godt for landet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar