Ja, da sitter i alle fall en av deres
bøllete ansatte der oppe i bygda; og er forhåpentlig snart uten
jobb eller anmerkning på CV'en sin. Jeg er ikke overrasket. Hvor den
bølla sitter som bedriver sin trakassering av undertegnede skulle
jeg gjerne vite. Men etter som vi nå som kunder eller x-kunder nå
kan konstatere at drittsekkene – eller som psykolog Lisbeth Brudal
hevder; er et blitt en voldsomt stort samfunnsproblem; nemlig
psykopatene; de er det vel like greit å nevne for det de er.
Jeg har skrevet et essay om hva jeg
oppfatter som en bøllete opptreden. Og siden jeg antar at Telenor
ved en av sine psykopater ikke får innfridd sitt ønske om å få en
inkasso-inndriver med på laget - fordi jeg har sagt at Telenors krav
er «omstridt», så sitter det en drittsekk og morer seg over å
bedrive en form for utpressing. Sånn ca en gang hver 14 dag kan jeg
hente i min postkasse et krav som varierer i størrelse. Bunken blir
bare større og større. Og jeg samler altså opp for et eventuelt
krav om å møte i forliksrådet. Ser frem til den dagen!
Som jeg sier i nedenstående essay, så
er saken avgjort i klagenemnda for denne type saker, så jeg har mitt
på det rene. Men truslene eller purringene detter altså ned i min
postkasse med jevne mellomrom. Det gjenstår å se om Jon Fredrik
Baksaas er mann for å rydde opp i galskapen som tydeligvis råder i
Telenor.
*******
Telenor – en bedriten og umoralsk
bedrift
Har sittet å tellt på knappene. Skal
jeg bruke energi på å skrive min historie? Om denne bedriften som
er noe av det mest arrogante jeg kan tenke meg!
Som de fleste så skifter jeg
mobil-abonnement etter som tilbudene endrer seg. Så også hva
gjelder Telenor som sjelden har noen tilbud å snakke om. De kopierer
de mindre tilbyderne men det fremstår som regel patetisk og flaut.
Vel, jeg har vært tilknyttet Telenor
en stund og jeg som ikke bruker verken Teletorg eller andre tjenester
enn de jeg har bruk for; sende sms eller ringe med mobilen – har
ikke vært en kunde Telenor har gjort seg rik på sånn sett; de
siste årene da familien ble mindre. Dette firmaet som mange nå
forbanner. Det er ikke lenge siden Forbrukerrådet kunne melde om mye
frustrasjon over det faktum at mange plutselig får en faktura der
det hevdes at du har bestilt en av deres s k «innholdstjenester».
Som sagt, dette er totalt uinteressant
for meg som for de fleste andre, voksne nordmenn. At du allikevel kan
ende opp i denne fella forstår jeg i ettertid, bunner i det faktum
at reklameringen er manipulerende og henger ikke på greip. For min
egen del ser jeg i ettertid at da jeg i min naivitet bestilte en
ringetone til min mobil samtidig visstnok inngikk en avtale/kontrakt
om et abonnement som ville gi meg nye ringetoner flere ganger i uken.
Som om dette skulle være interessant.
I mange ukeblader reklameres dette, og
jeg ber deg ta en titt nederst på den fargerike siden der
betingelsene står med så liten skrift at du antagelig trenger
mikroskop. Så da fakturaen fra Telenor kom to måneder senere
stirrer jeg på flere poster; og deriblant en ukentlig innbetaling
til noen som kaller seg sms-king. Har aldri hørt om disse og ei
heller fremdeles forøvrig ikke mottatt noen ringetoner.
Da jeg oppdaget dette ble jeg gjort
oppmerksom på at jeg kunne avbestille dette, og det etter 2 uker.
Med andre ord skylder jeg allerede 100 kroner innen jeg blir
oppmerksom på hva som skjer bak min rygg. Jeg avbestiller resolutt
men blir spurt om jeg virkelig vil det? Og siden de tydeligvis tviler
på min avgjørelse så fortsetter abb å gjelde. Jeg får ikke
avbestilt noe som helst. Og dermed starter en sak med Telenor.
Jeg ber dem ta tak i dette og ordne
opp. Til svar kommer det – og dette er et standardsvar som skal
komme til å gjenta seg hver eneste gang jeg ber dem ta tak i dette
fenomenet som jeg aldri har gjort noen avtale om.
«Dette skal vi hjelpe deg med». Eller
noe lignende. Den første gangen tar du dette svaret seriøst. Men
når du mottar denne mailen hver eneste gang du tar kontakt (denne
saken drar etterhvert ut i det uendelige) så forstår at du blir
holdt for narr.
Via Internett-aviser blir jeg gjort
oppmerksom på at det finnes en brukervennlig portal som kaller seg
Brukerklagenemnda. Der starter min sak.
Det tar selvsagt lang tid innen Telenor
gidder svare på deres henvendelse. Og antagelig har de så mange
saker over det samme temaet at sakene har hopet seg opp. Omsider gir
Telenor lyd fra seg. Og dialogen starter mellom Brukerklagenemnda og
dem. Innimellom blir jeg bedt om å kommentere.
Så omsider; for å gjøre historien
kort må Telenor innse at de kommer til kort. De trekker et beløp
stort noe under 500 kroner tilbake. Jeg ber dem sende en oppdatert
faktura som bekreftelse på dette og det jeg skal betale etter at vi
– tilsynelatende har kommet til en løsning. Men alas – tiltross
for dette der retorikken burde være klar å forholde seg til –
setter de igang PÅ NYTT.
For nå bare få dager etter denne
løsningen som Brukerklagenemnda har bidratt til – ligger det i min
postkasse på nytt et INNKASSOKRAV.
Tar man tiden mellom dette kravet og
den dagen da «vi ble enige» er den så påfallende kort – at det
er innlysende at Telenors dialog med oss, les: Brukerklagenemnda kun
har vært ET SPILL FOR GALLERIET.
Så nå er jeg/vi igang igjen. Jeg
starter på nytt og ny sak må nå bli behandlet av
Brukerklagenemnda.
Snakk om bedritne døgenikter!
23.3.2012
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar