lørdag 12. november 2011

Borgervern i Tønsberg

Megga på Tønsberg Politistasjon jobber fremdeles i publikums-mottaket. Ja, jeg har jo ingen beviser for at det er den samme megga jeg er blitt konfrontert med tidligere, men hun hørtes veldig lik denne som visstnok iflg politimester Bernedicte Bjørnland skal ha krevet å få inn på teppet. Som visstnok i flg en hyggelig betjent - som visstnok var blitt bedt om å etterforske «saken» - skal ha bedt om unskyldning. Men nå skjer det altså igjen!

Jeg våkner til nyheten om en overfallsvoldtekt av en 64 år gammel kvinne i sentrum av Tønsberg. Sentrum av Tønsberg er et fhv vidt begrep og jeg føler meg straks truffet av denne nyheten og mener at politiet burde være det jeg burde kontakte for å få et svar om hvor i byen dette skjedde. Meggas respons er umiddelbar og brysk: «hvem er du»? Jeg svarer: Mitt navn er Dahl. Hun responderer med et unødig spørsmål og jeg svarer at jeg bor i området og ønsker svar på hvor dette skjedde. Det blir stille og jeg regner med at hun nå er i ferd med å sjekke ut via sine kanaler hvem jeg er. Jeg spør igjen: kan du ikke svare meg på dette? Hun svarer bryskt; i en tone hun har brukt hele tiden: «nei, det kan jeg ikke»! Med tyngde på «ikke». Og dermed legger jeg på røret. For man går vel ikke akkurat i dialog med denslags kverulerende personer?

Jeg spør: er dette akseptabelt? En ting er sikkert og det er at politimester Bjørnland skal få nok en henvendelse fra undertegnede og da blir det interessant å se hvordan det ender.

At faenskapet også går rundt i Tønsbergs gater burde ikke overraske noen. At faenskapet heller ikke er etnisk norsk burde heller ikke overraske. Og hvis politiet ønsker finne ut hvem som står bak ugjerningen så kan de bare ta seg en tur på det store sentret Farmannstredet. Der henger de antagelig alle som en. Vi møter dem der de henger sammen i gjenger eller to og to. Og det midt på lyse dagen.

Og kjenner jeg mitt folk rett så er dette til stor provokasjon blant tønsbergensere. Og kjenner jeg mitt folk rett så er det vel ikke lenge før antipatien og avmakten vi føler over å måtte leve med usikkerhet over å vite at vi har disse ville dyrene gående rundt i gatene; føre til et borgervern.

VG nett skriver dette:

"Politiet fikk melding om hendelsen i halv to-tiden og ber nå publikum som befant seg i området om å melde fra om eventuelle observasjoner".

Politiet ber nå publikum ...som befant seg i området? Hvordan mener politiet de skal få oppklart saker - når de har kverulerende megger i publikums-mottaket?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar