tirsdag 1. november 2011

Politiet i Vestfold

Fikk idag en overraskelse og det etter at jeg hadde hatt tid til å “setta på kaffin”. Fra politiet i Vestfold. Nesten så jeg satte den omtalte kaffen i halsen. Men rett skal være rett som det heter; det ga et hyggelig signal.

Jeg har omtalt mitt møte med politiet i Tønsberg for noen uker tilbake da jeg ble bedt om å “setta på kaffin for nå var det jo snart morran”. Den beskjeden mente jeg burde få konsekvenser. Og det har det visst fått skal jeg tro den hyggelige betjenten som ringte meg opp idag. For politimesteren hadde bestemt at dette som hun fikk presentert som en klage; det skulle de definitivt ta tak i. Klagen var en ren kopi av mitt essay her på bloggen om den angjeldende morgen da jeg fulgte deres råd om å ringe når “terroristen” her jeg bor; igjen tok seg friheter.

At politiet ikke alltid ser seriøst på jobben betyr ikke at det er av motvilje. For ikke ville jeg ha påtatt meg den jobben de har om dagen! Og mange er vel gått lei vil jeg tro. Med å forholde seg til en rød regjering som ikke har spesielt mye mellom ørene. Det ropes om ressurser men det er gammelt nytt at de ikke blir hørt. Og at politiet betakker seg inn i mellom oppdragene og setter seg på bakbeina er ikke et godt tegn for rettssikkerheten. Men de burde ha rett til å streike de som alle andre. Så hvilke våpen skal de bruke for å protestere?

Vel, politimester Benedicte Bjørnland skal ha takk for at hun tok seg tid til å lese klagen min. Og takk for at hun tok den på alvor. De omtalte betjentene har fått på pukkelen og har bedt sin sjef; om ikke annet - om unskyldning. Jeg har sagt det før og jeg sier det gjerne igjen. Politiet har dårlige dager som alle oss andre; uten tvil. Og ber de om unskylnding for arrogant oppførsel som i mitt tilfelle, så tar i alle fall jeg imot den velvillig.

http://miaculpa2009.blogspot.com/2011/10/du-far-setta-pa-kaffen-na-ere-snart.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar