lørdag 6. august 2011

Var Anders Breivik rusa på narkotika?

De ringte til politiet men følte seg maktesløse. For de kom aldri frem. Dette er ikke noe uvanlig. Jeg har selv ringt politiet og blitt fortalt etter mange minutter at «det er travelt for tida», så takk for at du ventet. Dette er det vi kan forvente av politiet fordi det ikke er nok personale på vakt.

Da jeg selv ringte den dagen til politiet tok det ikke spesielt lang tid og ble overrasket over det. Jeg forsto at noe surrealistisk hadde skjedd. Gården vår sto og svaiet og jeg var sikker på at det var en bombe.

Det er vanskelig ikke å bli grepet av historiene som nå blir fortalt. Lørdag ettermiddag bidro TV2 til at 4 sentrale ungdommer som var på Utøya forteller sine historier. Gråten er vanskelig å kvele. Dette skulle ikke ha skjedd. Om vi hadde hatt ansvarsfulle politikere som ikke hadde gått med hue under armen i disse årene. Nå er det for sent. Så mange unge mennesker mistet livet under totalt uforståelige omstendigheter.

De forteller om Anders Breivik som gikk rundt og henrettet ungdommene en etter en. Lallet litt og ropte «yesss» når han traff. Jeg hevder bestemt at dette er en psykopat som har satt seg utover normale grenser. Ikke en hverdagspsykopat, men handlingene tyder på en råbarka volds-mann.

Men det jeg ikke får til å stemme er det kaldblodige i det at han først blåser regjeringsbygget til himmels. For deretter å sette seg i en leiebil i retning Utøya med tanker om å ta ytterligere liv. Liv han selv måtte se i øynene. Ikke bare ett liv. Jeg mener han burde vært sjekket for narkotika. Jeg tror ABB må ha vært påvirket av narkotiske stoffer. Det kunne være interessant å høre noe om dette.

Dette s k manifestet har jeg ennå ikke lest - og det holder kanskje det som gradvis kommer frem når man linker seg til diverse blogger etc. Det om noe som forvirrer er noe han skriver om at han kan tenke seg å alliere seg med land i midt-østen. Da blir det vanskelig å forstå hva motivet hans egentlig har vært. I alle fall til en viss grad.

Er kanskje mannen narkoman? Har han kanskje eksperimentert med så mye narkotika opp gjennom årene at hjernen hans har surnet på et tidspunkt. Det er jo ingen hemmelighet at hjernen tar skade på mange vis. Om han i tillegg har vært disponert med en problematisk personlighets-forstyrrelse så burde det vel kunne sees en sammenheng.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar