mandag 29. august 2011

Hvem vil gå på lim-pinnen i tiden fremover?

Når jeg nå følger med på andre private blogger som document f eks som jeg forholder meg trofast til som et alternativ til de tabloide mediene; eller Nrk for den saken skyld. Nrk som på folkemunne også kalles Arbeidernes rikskringkasting. Så tar jeg meg igjen og igjen å undres over hvor spake mange er blitt etter 22/7. Joda, retorikken er vel den samme, men vi aner at den er pakket inn i bomull.

Når det gjelder ytringsfriheten så vil den bli innskrenket; det er jeg ikke i tvil om. Det finnes så mange god-dag-mann-økseskaft svar på diverse blogger, også på document at jeg stusser over at ingen har kommet på den samme ideen som Carl i Hagen brukte når han presenterte seg i debatter på TV. Retorikken ble gjentatt. Reporteren prøvde ustanselig å sette ham fast. Mens Carl som tydeligvis hadde bestemt seg for at han ikke skulle settes fast bare gjentok Frp’s budskap/politikk som på autopilot. Ja, hvorfor ikke?

Innfor kommunevalget er det ikke dagens politikere som skal skiftes ut; om det bare var så vel! Nå skal det debatteres sykehjemsplasser og privatisering og andre aktuelle temaer. Carl ville om vi kunne få gleden av å høre på ham - gjenta seg selv. Han lot seg ikke lure inn i kverulerende retorikk direkte på TV. Det er lett å gå i baret. Men hvorfor utsette seg for misforståelser gjennom forskjellige innfalsvinkler? Det er mange bloggere og ytrings-elskende debattører som vil gå på lim-pinnen til de venstreradikale journalistene. Igjen og igjen. Og så i ettertid si at “det var ikke det jeg mente; unnskyld”!
Ja, nå senest Carl da som presterte å si at det fikk da være grenser for hvor lang tid og hvor mye ressurser som skal brukes på 22/7. Ja, helt riktig; når vi vet hvor små ressurser som deles ut til politiet fra dagens regjering så var denne uttalelsen helt på sin plass. Det vet Carl også; men han ble pukka nødt til å be om unskyldning. Frp og deres velgere som gjerne sier sannheten i motsetning til de venstreradikale vil bli forsøkt tatt på senga i tiden fremover.

Men hvorfor gå i skyttergraven når du blir kalt høyre-ekstrem? Rasist eller islamofob? Hvorfor ikke svare med fakta.

Akkurat sånn jeg selv har gjort et forsøk på i mitt forrige essay? And stick to it!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar