tirsdag 25. mai 2010

Aftenposten liker meg ikke

Nå tror jeg ikke at jeg og mine politisk ukorrekte meninger er unike. Det finnes nok av politisk ukorrekte blogger. Har delt mine politisk ukorrekte meninger med mange i de tabloide avisene vi kjenner så godt i Oslo uten at jeg behøver nevne dem ved navn.

VG og Dagbladet har jeg ikke lenger linker til men VG kjøper jeg hver lørdag av en grunn; jeg trenger friske opp de stadig mer grå og lørdagens kryssord har jeg løst i så mange år at jeg finner tross alt en tilfredstillelse i å løse denne på null komma null. Hvilket jeg sikkert ikke er alene om; for den er lett – VG kryssordet.

Aftenposten er faktisk den eneste nettavisen jeg leser hver dag. Og det fordi de er ikke fullt så plagsomme med annonser. Og inn i mellom slenger jeg med en kommentar. Det tiltross for at jeg for lengst er utestengt. Jeg kommenterte ganske så heftig på AD; debattsiden. Det meste politikk men også religion. Det gikk varmt for seg til tider. Og det er da heller ikke så lenge siden AD utviklet seg til å bli ett debattforum for noksagtene. Misforstå meg rett. De som fremdeles henger med må så vidt jeg kan bedømme være i nærheten av å ha et avhengighetsforhold til det forumet. Og jeg kan forstå den personen som etter flere år har dobbelt så mange anbefalinger enn innlegg som nå er oppe i flere ti-talls-tusen. Det er ikke lett å trekke seg tilbake om man er i besittelse av såpass mye egosentrisitet. Og for mange gjelder det et være eller ikke være. Identiteten deres ligger på AD og der har de opparbeidet seg et navn. At disse er under en sjikanøs ild daglig bryr de seg ikke om.

Personlig gikk jeg lei AD, Aftenposten - når sensureringen ble for plagsom. Det ble slettet i hytt og pine innlegg. Og som idag er det fremdeles ikke mange som forstår hvorfor. Bortsett fra det faktum at ytringsfriheten nå er blitt en saga blott. Så jeg advarte mot dette også hver gang jeg skrev et politisk ukorrekt debattinnlegg og samtidig spådde at nettsiden etter kort tid ville være et sted for de sære, som helt klart ikke forstår sin besøkelsestid. Dem om det!

I Dagbladets tidligere debattforum ble jeg til min store forskrekkelse utpekt som en av deres mest populære debattanter. Fikk endog en mail som bekreftet dette. Det må ha vært i en desperat periode da avisen så seg nødt til å gå på akkord med seg selv av økonomiske grunner. Men at jeg ble hedret på den måten var jo hyggelig. Men så gjorde de en brøler. Kronene rullet ikke inn i kassa fort nok for Dagbladet så de bestemte at vi hver gang vi kommenterte måtte betale en sum på noen kroner.

Siden da kommenterer jeg ikke lenger i de tabloide avisene. Men jeg har jo bloggen. Men altså de få kommentarene jeg har sendt inn ifbm en kronikk har vært få og jeg har bare ventet på at de skal oppdage hvem de har å gjøre med. Skriv et kritisk innlegg om Aftenpostens sosialistiske agenda; og du kan banne på at det vi bli slettet.

Et eksempel:

Tittel: Likheten er der
Melding:
Det er stor likhet mellom Hussein Obama og Jens Stoltenberg. http://miaculpa2009.blogspot.com/2010/04/obamajens-syndromet.html

Det tok ikke mange minuttene før denne ble slettet - idag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar