lørdag 7. september 2013

Trakassert av Telenor, Netcom, Chess, Canal Digital?

Regner med at du også er en av deres offer. Offer for kynisk utnyttelse av muligheten til å hanke deg inn til Forliksrådet. Og det for småpenger. For der å føre Forliksrådet bak lyset med løgner og usannheter. Manipulering er de eksperter på. Hvem har ikke møtt disse kyniske spekulantene der de endog tropper opp med sine advokater. Selv står du der og aner knapt hva som skjer over hodet ditt.

Denne bloggen startet som et forsøk på å komme disse til livs. Det er ikke lett, og jeg regner med at når du mottar brev fra Forliksrådet så ser du sparepengene dine forsvinne i det store sluket som disse kyniske folka spekulerer i. Og regn med at de har googlet deg og sitter inne med opplysninger som gir dem blod på tann. La oss si at du har liten formue. Liten pensjon og ingen penger i banken. Da skal du regne med at de vil komme etter deg. Som hyener. De har sine råtne medoder. Her er min historie:

Canal Digital tilbød meg et abbonement med bindingstid ett år. Abbonementet ville etter avtale fortsette utover den tiden hvis du da ikke med to måneders oppsigelse sa opp innen bindingstiden var over.

Jeg flyttet kort tid etter inngått avtale. Jeg forhørte meg om hva jeg kunne gjøre med dette abbonementet og fikk til svar at jeg kunne løse meg ut av avtalen hvis jeg betalte en viss sum. Jeg bestemte meg for at jeg skulle stå ansvarlig for avtalen det året jeg hadde bundet meg til. I Canal Digitals prosesskriv står det noe helt annet - som ikke er sant.

Jeg flyttet og i mellomtiden betalte jeg alltid inne fristen hver måned en månedsleie. CD bestrider ikke dette. Da det nærmet seg den tiden da jeg mente at abbonementet gikk ut fant jeg ikke brevet fra CD som bekreftet fra hvilken dato abbonementet gjaldt. Brevet må ha kommet bort under flyttingen.

Så startet trakasseringen. Jeg tok kontakt med CD på mail og ba dem si meg når abbonementet gikk ut. Mellom 6-7 av deres representanter svarte «god-dag-mann-økseskaft» og jeg fikk kort sagt aldri ett svar. Og alltid den samme svadaen. Jeg gikk tilslutt lei og oppfattet dette som det det vitterlig var; trakassering.

Så kom inkassokravet som nå var langt over det opprinnelige kravet, under 1000 kroner. Når nå dette etterlyste brevet blir belyst omsider via deres prosesskriv, viser det seg at jeg sluttet å betale månedsleie 1-2 måneder innen bindingstiden var ute. Men jeg var heller ikke sen med å si opp abbonementet for å være på den sikre siden, trodde jeg. Men det svaret jeg ba om kom de aldri opp med. Fra hvilken dato gjaldt abbonementet?

Jeg er ikke rik men jeg har formue. Og jeg har en fhv dyr bil. Nok til at disse kyniske aktørene ser en mulighet til å loppe meg for penger. Om så et lite beløp i den store sammenheng. De vil ha noe å ta pant i. Deretter innkalling til Forliksrådet. Og da er beløpet kommet betraktelig i været. Det vet jo alle som har havnet i denne situasjonen. Jeg protesterer og har ikke tenkt å tilby Canal Digital mer enn en månedsleie bare for å vise min imøtekommenhet. For du slipper ikke unna disse om du har aldri så mye retten på din side. Hele samfunnet er korrupt.

Nå må saken utsettes fordi jeg har gyldig fravær. I den forbindelse vil jeg henvise til Tvistemålslovens §289, 3.ledd. Det fordi du blir ikke opplyst om denne paragrafen. Det du blir opplyst om forøvrig er at om du ikke har gyldig fraværsgrunn eller ikke møter opp, kan klager be Forliksrådet om «uteblivelsesdom».

§ 289 sier imidlertid at det ikke kan avsies uteblivelsesdom om du har gitt dem gyldig fraværsgrunn. Tenk litt på det. Fordi du kan få en stedfortreder til å stille opp, men det koster penger det også.

Hvis jeg får en dom i denne saken kommer jeg høyst sannsynlig til å føre denne saken for Tingretten her. Det fordi jeg har fått bekreftet at vi som havner i denne situasjonen, der vi må møte disse kyniske psykopatene, vi er etterhvert blitt mange. Dette handler om rettssikkerhet. Nå bør fokuset settes på disse sakene. Jeg er villig til å bruke mine egne sparepenger på denne saken. Jeg skal føre den selv. Og jeg skal vinne!

Jeg har dessuten planer om å be lokalavisen til å være tilstede. Tenker dette skal gi dem noe å tenke på! Får jeg retten på min side har jeg gjort mange en tjeneste. Fordi en dom i høyere rett (Tingretten)blir en dom som man viser til i senere saker om det samme temaet. Det blir lettere å sette ned foten. Vi kan ta saken til retten og få tilkjent alle saksomkostningene. Motparten skal forstå at det ikke nytter å holde på med denne kyniske utnyttelsen av enkeltmennesker; uvitende og dermed uskyldige som mange er.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar