fredag 6. juli 2012

Denne regjeringen og politiet – akk o ve!

Nå har jeg og vel de fleste med meg trodd at det var ordensmakten, les: politiet som hadde og skulle ha ansvaret for overfall. Men nei, der tar vi feil. Det vil si; selv har jeg i mange år allerede forstått det som regjeringen nekter å ta inn over seg. Og det er at politiet de har gitt opp. De jobber vel nå stort sett etter innfallsmetoden. Eller som vi ofte sier: tar i et tak når vi gidder.

Hva gjelder politikontroller kan jeg fortelle at her jeg bor har det antagelig ikke vært noen på år og dag. Herfra jeg bor til butikken er jeg avhengig av bil. Dette er en grei kjørestrekning og vi har faktisk en lensmann her. Men han er vel sjelden på kontoret kanskje? Det er i alle fall ingen politibil å se utenfor kontoret.

Nå har jeg tipset lensmannen om at jeg uansett på døgnet når jeg tar denne turen som tar vel 5 minutter, så vil jeg garantert møte biler der minst 5-6 ikke har frontlykter som virker som de skal. I dagslys er det vel ikke så farlig, men i kveldsmørket kan de ofte synes som om vi møter en moped som ligger langt over i vår venstre side av veibanen. Og da kan det selvsagt skje ulykker. Eks vis møter vi mange tunge lastebiler og trailere på denne strekningen og de ligger ofte langt opp mot midtlinjen.

Og etter som jeg mener at man kan bøtelegges for ikke å ha lyktene i orden, så burde det være store muligheter til å håve inn noen hundre-tusen-tusen-lapper i bøter til statskassen. For det er jo statskassen som nekter å bevilge de pengene politiet har bedt om siden denne røde regjeringen tok over roret. Er det noe de driter i så er det vel antagelig denslags barnsligheter. Da heller et mord!

Når jeg betrakter Arne Johannesen der han nå for tiden bare gliser mot oss på tv-skjermen hva enten han snakker for sin yrkes-gruppe eller er i streik så slår det hvor glatt han er blitt. Ja, det blir man når man har gitt opp å kjempe. For det å fortsette å krige forbruker mye energi og hvorfor skulle han det? Så jeg føler med ham.

Men altså når vi ikke lenger kan stole på at politiet er i gatene eller på veiene. Eller når de overlater til vektere å sørge for ro og orden da er det vel egentlig ikke langt igjen til anarki. For hør bare: etter å ha importert fandens oldemor med følge i årevis er vi nå belemret med disse som overfaller og voldtar døtrene våre, bestemødrene våre og oss selv kan vi regne med. At regjeringen nå etterlyser løsninger på galskapen ved å fatte vedtak som overlates til den enkelte kommune for å få ned overfallsvoldtekter og denslags er ikkeoverraskende.

Blant forslagene er «anbefalte ferdselsårer». I den forbindelse foreslo byrådet i Oslo i fjor eller for-fjor å sørge for at gatelysene igjen ble tent. Du vet, de har jo så dårlig råd i Oslo at de har måttet slå av lysene i enkelte gater og smug – for å spare penger.

Men altså siden regjeringen nå skjønner at politiet kan de ikke instruere lenger. Det blir som å snakke til veggen! Så foreslås at man «lærer opp vektere og dem som jobber med ungdom».

Andre forslag er styrking av nattbussen! Ler du eller tror du ikke det du leser, kanskje? For hvem er det vi skal forsvare oss mot. Jo det skal jeg fortelle deg: negre, irakere, afganistanere, kurdere (de er kjent for gruppe-voldtekter) og den bermen som importeres hver eneste dag. Og de som de nyttige idiotene holder i live: de ulovlige asylsøkerne som bor her uten tillatelse.

Så vet du det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar