onsdag 31. august 2011

God dag mann økseskaft

I Drammen som i tillegg til Groruddalen er blitt en muslimsk by der fikk sjefen for taxiene i byen en døds-trussel fordi han krevde at sjåførene skulle snakke norsk. Graverende historier om syke mennesker som ble sendt til sykehus langt-vekk-istan da de ikke kunne kommunisere med passasjeren fordi sjåføren ikke kunne mer enn 3 ord på norsk ble for mye for denne sjefen. Nå er han altså truet på livet.

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=35&tekstid=5076

Det er grunn til gjøre seg noen tanker. Husker at jeg en dag forsøkte å fortelle den kvinnelige ansatte på Seven Eleven at hun burde snarest ta kontakt med gårdeier for en innføring i hvordan slå av brannalarmen som stadig gikk hos dem. Dette ble etterhvert til en plagsom piping for andre i gården som av tavlen kunne lese at det nettopp var hos Seven Eleven alarmen hadde gått men blitt slått av.

Følgende samtale:
“God dag mann økseskaft. Kunne du være så snill å ta opp med sjefen din om å få en innføring i systemet med brannalarmen”.
Svar: “Nei”.
“God dag mann økseskaft. Hva mener du”?
Svar: “Nei, jeg ikke kjenne sjefen”.
“God dag mann økseskaft. Ok, men kunne du da ta det opp med han som har ansatt deg her”?
Svar: “Nei, kan ikke jeg ikke vet hvem det er”.
“God dag mann økseskaft. Er det for mye for langt å be deg finne det ut”?
Svar: “Ja, jeg ikke kjenne han”.

Når man betaler for å bli kjørt fra a til b så burde det være selvsagt at man kan kommunisere med sjåføren. I tidligere tider innen alle og enhver; inkludert idiotene skulle ha en jobb her i landet, så var dette ikke et tema. Det er nå engang sånn at alle kan ikke få en jobb her i landet. Det fordi disse som denne regjeringen importerer i haugetall ikke er arbeidsdyktige. De er analfabeter. De kommer fra krigsherjede land og kan ikke annet enn å krige. Og se på fjernsyn tydeligvis. Via disse mediene plukker de opp at i Norge der kan alle få bo og om de ikke blir forsørget fra første dag, så kan de enten åpne ei sjappe, kjøre taxi eller noe lignende som det heter seg at vi nordmenn ikke har lyst til å drive med.

Jeg stoppet en dame utenfor den gården jeg engang bodde i. Hun malte veggen sammen med en mann og jeg spurte om hvem hun malte for (jeg hadde mine grunner). Hun svarte på et språk jeg aldri har lyttet til og hun var svært blid. Jeg spurte igjen på engelsk. Hun svarte på sitt språk atter en gang. Jeg sa: “Tysk”? “Fransk”? Hun svarte igjen og atter på sitt språk.

Trenger jeg gjøre oppmerksom på at dette var i Oslo, Norway?

Vi kommer til å ende opp som et land fullt av døgenikter! Tro du meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar