torsdag 3. mars 2011

Jeg visste at Freund ville falle - Ski-VM 2011

Jeg kunne forutse at den østerrikske ski-hopperen ville falle i unnarennet.

Freund, den østerrikske ski-hopperen bidro til at konkurransen om de beste lag-hopperne mistet poeng da han falt. Jeg er kjent med at jeg kan forutse sånne ting og opplever ofte at jeg kan sitte foran TV-skjermen å si frem neste replikk i en film. Det siste er vel kanskje ikke så oppsiktsvekkende hvis du har sett endel filmer i ditt liv.

Jeg stiller meg derfor ikke undrende til at Martha Louise snakker med engler og at hun mener å være i en åndelig kontakt med dem. Hun kaller dem skyts-engler og tjener penger på å føre folk bak lyset. Mora til Ari Behn skal visstnok se frem til døden. Det de disse to har til felles er troen på et liv etter døden. At de i døden vil komme tilbake til livet i en annen skikkelse.

En av min tidligere manns ektefeller tror også på dette og driver med para-psykologi. Hun er i kontakt med folk på den andre siden som de kaller dette. Hun spår i hender og ville på et tidspunkt spå mine også. Jeg tok henne ikke på alvor og har aldri tatt henne på alvor. Hun hevdet at vår nå avdøde ektemann egentlig var homofil. Det er vanskelig å ta sånne mennesker på alvor. Men de virker skremmende på oss som vet mer om det som skjer mellom himmel og jord. Gjennom Bibel-kunnskap. Det er i den boka du kan få svar på spørsmålet om døden. Vanskeligere er det ikke. Men de fleste nordmenn har ikke et forhold til annet enn det som presten forteller dem til nød.

Det er lett å falle for enkle løsninger. Med så mye ondskap i verden er tanken på det gode noe vi leter etter. Englene til Martha derimot er ikke engler som tilhører Guds sønner. Englene til Martha tilhører de som engang var engler. De som gjorde opprør og ble kastet ut sammen med Satan, Djevelen og som nå omtales som demoner. Disse som farer rundt å forfører menneskene. Og som det står om Satan; «han farer rundt som en brølende løve».

Engler har i himmelen forskjellig rang men blir omtalt som Guds sønner: Jesus som den førstefødte. Disse englene som også blir kalt budbringere blir omtalt i Bibelen mer enn 400 ganger fra den første til den siste boka.

Martha vil antagelig hevde at hun har disse englene sine bosatt i hjemmet sitt. Noe jeg også hadde i en kort periode; men lenge nok til at det føltes spooky. Jeg har skrevet om min opplevelse på Røvollen-hytta i nord-marka, og er ikke redd for dem. Med mye, riktig og intens bønn blir man kvitt dem. Eller velger du kanskje å bli en av Satans nyttige idioter? I så fall er du på et farlig spor.

Den søndagen jeg satt og svitsjet fra den ene kanalen til den andre, havnet jeg en kort stund på sendingen fra ski-hopprennet i Midtstubakken. Utfor setter en østerriker ved navn Freund. Han har akkurat forlatt hoppkanten og tanken slår ned i meg umiddelbart: «Han vil falle». Samtidig tenker jeg; nei, Sidsel det blir for drøyt hvis det skjer. - HAN FALT. Jeg vet ikke om andre falt den dagen. Som sagt jeg var bare kort tid innom hopprennet søndag. Dette er ikke en favoritt-sport i motsetning til ski-renn.

Jeg har alltid hatt en sterk intuisjon men har aldri gjort noen forsøk på å utnytte disse kreftene. I motsetning til min avdøde manns ektefelle eller Martha Louise. Apostlene fikk nådegaver på Jesu tid, men disse gavene som bl a innbefattet helbredelse av andre mennesker skulle avta og bli borte. De var kun tegn på det gode vi er blitt lovet og en påminnelse om den kraft det ligger i at Jesus døde for alle mennesker som et son-offer på korset. Hvis det var sånn at disse gavene som engang ble gitt fremdeles skulle være «livgivende» så har i så fall Jesu død vært forgjeves. For da trenger vi jo ikke verken Jesus eller Gud; en allmektig skaper og livgiver. - Vi er i så fall oss selv nok!

http://miaculpa2009.blogspot.com/2010/04/hyttevert-pa-rvollen-i-femundsmarka.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar