søndag 26. juli 2009

Billig og enkelt til Syden!

Ja, i avisen idag kan man lese at nordmenn har fått nok av drittværet og kaster seg over restplassene til syden. Flott, sier jeg, jeg ønsker dere alle en god tur!

Selv bestemte jeg meg i vinter for at jeg for første gang skulle se det an til sommern. I håp om at det skulle dukke opp restplasser som kunne friste meg over evne, tiltross for at jeg har boikottet Ving og andre som pakke-reise-selskap – se «Ving gir blaffen». I det innlegget er jeg kritisk til elendig standard og Vings arroganse. Men er man desperat så vet vi jo at Fanden selv spiser fluer! Og nå er nordmenn flest desperate.

Imidlertid vil jeg hevde: av skade blir man klok. Restplassene som ligger ute til salgs, spesielt hva gjelder Ving har nemlig s.k. værelser «under bakkenivå». Dette vet jeg med sikkerhet fordi jeg har abbonert på Finn.no i sommer og sjekket ethvert tilbud fra Ving, der tilbudet har vært «spesifisert». Alle hotel uten unntak i Hellas og Spania har dette tilbudet. Resten av Vings tilbud gjelder «kun fly». Med andre ord du har ikke krav på mer enn det simpleste alternativet. Men er du klar for en spennende og billig erfaring under ferien, gir du blaffen og kaster deg på en reise for 1 eller 2 uker. Litt sånn: surprise, surprise-aktig! Med barn ville jeg vel vært noe mer tilbakeholden; det kan jo bli en belastning hvis du enten ikke vet hvor du havner, eller rett og slett havner i kjellern eller på et trist rom i bakgården.

http://www.hegnar.no/reise_livsstil/article385247.ece

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar