mandag 21. oktober 2013

Journalister og redaktører omskoleres til en blå tilværelse

Etter 8 år med medier som var/er så venstrevridde at det stinker, er Mosselukta krydret med aromatisk lavendel og roser a la Sonja. Det er nesten så en ikke tror det. Men de har jo hatt en måned på seg; de venstrevridde journalisene - til å omskolere seg. Mot høyre. Nå er det bare rosende ord om folket på det nye tinget. Ikke minst om «de høyre-ekstreme rasistene», som av Foss ble kalt nazister for noen få år siden. Og Foss han er høyre-mann. Fy skam deg!

Nå heter det i lørdagens Aftenposten at Erna Solberg har påtatt seg en rolle som hun «kler». Harald Stanghelle tar på samme side tilbake alt det ondskapsfulle han har sagt om Siv. For nå viser det seg at Dagbladets Finboruds utbrudd om Siv for 16 år siden, faktisk viste seg å være sant. Hun var en kommende politiker vi ikke kunne vende ryggen til, sa Dagbladets mann dengang. Det er nesten så en kan føle tåreflommen til Stanghelle presse på; og kanskje er han tross alt ikke uten forståelse for oss rasister. Han liker oss; ja oss som har heiet frem Carl og Siv og alle de andre fremragende politikerne i det ekstreme høyre-ideologiske partiet Frp. Endelig kan vi vise flagg.

For kan Stanghelle og Aftenposten leder snakke varmt om vår nye regjering; der du og jeg nå etter så mange år kan høste som vi har sådd i mer enn 20 år, ja, så kan vel Stangehelle og hans kolleger i Aftenposten stemme i med den samme fanfaren? Nå er det høyre som rår, så får det vel stå sin prøve at EU-land som strir med sitt kaller oss xenofobe. De kommer etter; regn med det!

For hva skriver han, Stanghelle? «Det vil være (...) utilgivelig overfladisk ikke å se det imponerende politiske håndverket som er utført i og av regjeringsnykommeren Fremskrittspartiet gjennom disse hektiske ettervalgsukene». Ja, det skriver han faktisk!

Frp har fått Finansministeren. Vi har fått Justisministeren. Vi har fått Barne- og likestillings-ministeren. Vi har fått Kultur-ministeren. Som også er kristen! Vi har fått Samferdselsministeren. Hva mer - jeg bor i utlandet for tida. Detta lover så bra at jeg nesten ikke tør si at jeg droppet valget i år. Men det gjorde jeg. Jeg tvilte på Siv og hennes kumpaner. Ja, det gjorde jeg. Sorry!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar