lørdag 27. april 2013

Per Arne Olsen: Frp-ere er ikke opptatt av asyl- og innvandrer-politikk

Trodde du så, tar du feil. Ja, i følge Frp-politiker Per Arne Olsen i Tønsberg. Idag hadde han tatt plass i «ordførerstolen» på biblioteket. Han synes kanskje det ble litt kjedelig, for han hevdet at han bare hadde til hensikt å sitte der i to timer. Noe en eldre dame insinuerte var en bløff. For det hadde stått i avisen at han skulle være der mellom 12-16. To timer er jo heller ikke lenge hvis man ønsker å føle velgerne på klingen. De av oss som innfant seg rundt klokken to ble stresset, fordi det dukket opp stadig flere som ville samtale med Olsen. Noen gikk derifra da det ble klart at han ikke hadde til hensikt å bli sittende over tiden. Og som han sa; han hadde dårlig tid da han skulle være i Stortinget klokken 16. Men ettersom noen hadde satt seg i kø, deriblant undertegnede, ble han sittende. Han rakk vel ikke Stortinget idag da, siden han skulle ha vært der klokken 15. Ja, dette hevdet han på et senere tidspunkt. Så jeg fikk et inntrykk av at det var en bløff og at han stadig ombestemte seg.

Var det også en bløff det han serverte meg?

Jeg gikk rett på sak siden tiden min av ovennevnte grunner burde bli kort. Jeg hadde riktignok kommentert forrige velger med at jeg også var interessert i hennes emne som var jordbrukspolitikk. Noe Olsen kanskje kan ha notert seg bak øret. For hva sa han?

Jeg sa som sant er at jeg ikke lenger er så interessert i Frp. Fordi de virker så tafatte om dagen. Så jeg sa at hvis Olsen ville at jeg skulle stemme på Frp til høsten ba jeg ham om å gi meg tre grunner til at jeg burde det. Og at jeg idag ønsket snakke om innvandrer-politikken deres. De samme frasene ble repetert; de vi har hørt de siste ti årene; om at alle skal interneres fra de kommer, til de får avslag og skal sendes ut. At antallet flyktninger ikke bør overskride 1000 i året men at FN skal få si sitt. Og noe om familiegjenforening. Han var da usikker på hva aldersgrensen var idag.

Nå er Olsen visstnok en representant for eldrepolitikken. Og snakket altså om innvandrer-politikk på autopilot. Da jeg sa at jeg er av den overbevisning at Frp-ere hovedsaklig er opptatt av innvandrer-politikken deres ble jeg satt ut da han responderte. Ja, jeg ble ganske paff da han sa, lett avvæpnende: «Nei, der tar du feil. Statistikk viser at kun 1% - en prosent av Frps velgere har innvandrer-politikk øverst på listen.

Jeg sa at dette tvilte jeg sterkt på. Men han sto på sitt. Det var ikke mer å snakke om etter det, men jeg kunne ikke dy meg og sa at hvis dette var partiets oppfatning så er det kanskje ikke så underlig at interessen for partiet har sunket så betraktelig. Partiet kunne brife med over 30% oppslutning etter at Siv Jensen bl a uttalte seg om «snik-islamisering». Året etter mente hun visst ikke det allikevel. Leder for Frp's søsterparti i Danmark som partiet sammenligner seg med på visse premisser kalte Siv for en politiker uten ryggrad. Selv er jeg ikke lenger imponert.

Hvis Olsen tror på denne bløffen selv så går jeg ut fra at han ikke blir oppmuntret av partiet til å snakke om innvandring men avfeie det med dette han sa til meg idag. Hvis han derimot ikke ønsket å flagge sannheten, så kan han ha avfeiet meg med dette fordi han ikke oppfattet at jeg var tidigere Frp-velger. Og at det er blitt viktigere for partiet å holde en lav profil i fht innvandrer-politikken deres. Det kan jo virke som om Siv gjør hva som helst for å tekkes Erna om dagen. Og det betyr da at man helst ikke provoserer noen. Ei heller Høyre. Høyre med sitt lunkne forhold til denne problematikken. De har jo også en sterk representant i Kristin Clemet som går voldsomt inn for såkalt arbeidsinnvandring. Underforstått: hva og hvem som helst.

Ergo gir du en stemme til Frp, gir du en stemme til Høyre. For Siv Jensen hun holder en lav profil om dagen. Jeg tipper at mange Frp-ere vil holde seg hjemme i år. For hvis partiet med rak rygg innbiller velgerne; sånne som meg, at jeg er alene om å interessere meg for en streng innvandrings-politikk, så blir de/vi ført bak lyset hvis de/vi tar turen til valgurnene i år. Ja, hvis ikke Per Arne Olsen bløffet, da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar